دروه مبانی بهمن شناسی

در اواخر بهمن ماه فکسی به هیت کوهنوردی ما رسید مبنی بر تشکیل دوره مبانی بهمن شناسی که من و دوستانم را علاقه من به شرکت در این کلاس را در بر داشت. 

با چند تن از دوستانم در تاریخ 4 اسفند که کلاس تئوری این دوره بود شرکت کردیم حدود 55 نفر در کلاسی نشسته بودیم که مرد میانسالی به اسم اقای اشتری و اقای علیخوانی که از اساتید این مبحث بودن با یاد خدا در مورد بهمن و انواع ان شروع به تدریس کردن . 

در کلاس همه ساکت به توضیحات استاد توجه میکردن چون تمام کسانی که اونجا بودن حادثه سال گذشته که برای 8 نفر از همنوردانمون در دیزین سال گذشته افتاده بود به خاطر داشتند واین باعث شده بود همه با تمام هواس و انر‍‍‍‍ژی این مبحث از کوهستان که خیلی برای صعود های زمستانی مهمه رو دنبال کنیم و جدی بگیریم. 

بعد از کلاس با دوستانی که   در کلاس بودن اشنایت مختصری پیدا کردم و قرار کلاس عملی موند برا ی روز جمعه 6 اسفند 

 

همه صبح زود خود رو به میدون درکه رسوندیم اره امروز کار اموزی کلاس بهمن شناسی بود تیم ما متشکل از 8 نفر سر ساعت مقرر در محل اجتماع حاضر بودیم قرار بود که از درکه به پناهگاه پلنگ چال  و برگزاری کلاس در دره های اطراف باشه. 

همه در یک ستون با سر ستون خانم زند به راه افتادیم و من به عنوان مسئول هماهنگ کننده با بیسمی که در اختیار داشتم به همراهی از ایشون راهی شدیم. 

در اوایل راه خیلی جدی با همه برخورد می کردم و فکر میکردم این جمعیتی که اینجا اومدن از نظر فنی در حدپایینی هستن ولی با گذشت زمان و نحوه برخورد و صحبت های که شد همه از افرادی حرفه ای بودن در راه با کسانی که نزدیکم بودن در مورد مسائل فنی کوهستان خیلی صحبت کردیم و خیلی این صحبت ها به نظر من مفید بودن  خلاصه من با اخر ستون کوهنوردان که ستون طولانی بود در ارتباط بودم که کسی جا نمونه ویا فاصله بین ستون نیفته . 

در راه استاد محل های بهمین گیر و جاهای که امکان ریزش بهمن هست را به ما نشان میداد . در راه ههمش هواسم که کسانی بود که اطرافم بود که مشکلی برای کسی پیش نیاد چون من یه جوری خودم رو مسئول میدیدم.  

حدودای ساعت 9نیم بود که به پناهگاه پلنگ چال رسیدیم با اعضای گروه شروع به اماده کردن صبحانه شدیم خیلی توی هوای سرد چای داغ میچسبه. 

بعد از صرف صبحانه ستون ما به طرف یکی از دره های اطراف که محل مناسبی برای اموزش بود به راه افتادیم چند ساعتی استاد نحوه شناسای محل بهمن گیر و چگونگی عبور از این محل ها رو به ما نشان داد و ما همه تمرین کردیم . در ساعات پایانیه کلاس همه به اتفاق استاد کنار هم دیگه ایستادیم و به یاد گار ی عکس دسته جمعی گرفتیم که تا نه در ذهن ها بلکه در تصویر این به یادگار بماند. 

باتشکر از فدراسیون کوهنوردی جهت برگذاری این کلاس ها 

باتشکر فراوان از استادان دوره مبانی بهمن شناسی 

قدر دانی از استاد خودم ابراهیمی وخانپور جهت هماهنگی دوره 

با قدردانی از دوستان همنورد که علاقه نشون دادن تا در این دوره شرکت کنیم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد